Женя и его тренер А.Н.Мишин || Evgeni and his coach Mishin

Любим! Надеемся! Верим!
We love you! We believe in you!

Re: Женя и его тренер А.Н.Мишин || Evgeni and his coach Mish

Postby Kudryavka » 30 Nov 2012, 17:20

similar one, but more detailed or uncut version. Can someone please translate? :-):

Kudryavka wrote:Алексей Мишин: «Лебедь?! Какой лебедь?! Вы что?»
29 ноября 19:01
.......
Автор D@ffna

http://www.sports.ru/tribuna/blogs/tonk ... 93720.html



Алексей Мишин: Плющенко готов открыть границы невозможного в спорте
30 ноября 2012, 16:13 Последнее обновление 30 ноября 2012, 16:21

Image


Как совместить «Умирающего лебедя» с «Пляской смерти», каким образом отсутствие оваций влияет на выбор программы, и какой рекорд готовится Евгений Плющенко покорить в Олимпийском Сочи... Об этом и многом другом в интервью «БалтИнфо» рассказал легендарный тренер Алексей Мишин.

Отметив свое 30-летие грандиозным ледовым шоу в Петербурге, олимпийский чемпион по фигурному катанию Евгений Плющенко отправился в Германию подлечить спину. А потому первый старт в сезоне 2012/2013 (он должен был состояться в Дортмунде, где с 5 по 9 декабря пройдет NRW Trophy) пришлось отложить до лучших времен. Наставник фигуриста Алексей Мишин посетовал: хотя Плющенко и выглядит в двигательном плане моложе многих своих соперников, сейчас тренировки даются ему непросто.

- Я только что был на тренировке Плющенко, и могу сказать, что он молод двигательно. Большинству его соперников по 20 лет, так вот, он моложе их, - оценил своего ученика легендарный тренер.
- И все же в этом сезоне мы в большей степени видим Плющенко-шоумена, нежели Плющенко-спортсмена. Или этот год все же станет подготовительным к Олимпийским играм в Сочи?

- Для начала хочу сказать: Женя - человек со страшной силой воли. Однако его супруга вовлечена в сферу шоу-бизнеса. И такого человека, как Женя Плющенко, «спрятать в палатке» невозможно. Ему 30 лет — как такое не отметить? Со стороны может показаться, что это гламур. Но 15 тысяч зрителей в зале - это не гламур. Это уважение Жени к тем людям, которые являются его болельщиками.
Конечно, совмещать участие в показательных выступлениях и спортивных сложно. Сейчас ищем какой-то компромисс. После юбилейного шоу Плющенко ездил в Германию, где ему провели определенные процедуры на спине под наркозом. Процедуры серьезные, но они носили, скорее, профилактический характер, были направлены на укрепление спины. Но сейчас у него все тело «ломает», тренировки идут трудно, с болью, проблемами. Занимаемся накатыванием программ, подготовкой к реальным стартам.

- Евгений говорил, что планировал выступить перед чемпионатом России на каком-нибудь турнире. От участия в NRW Trophy пришлось отказаться. Есть еще варианты?
- Сейчас Плющенко не может участвовать в соревнованиях по медицинским показателям. Мы ищем варианты. Но пока нет здоровья.

- Вы как-то обмолвились, что можно либо найти подходящее соревнование, либо самим его организовать.
- Такой вариант тоже существует. Соберем людей, каких-нибудь спортсменов, и сделаем Жене «репетицию». Потому что через это нужно пройти. В противном случае, те ошибки, которые проявятся на этом предварительном турнире, проявятся на чемпионате России.

- Сам фигурист о своих программах тогда говорить отказался. Может, вы приоткроете завесу «тайны»?
- Короткая программа – «Шторм» Янни, с концовкой Ванессы Мэй (с этой программой Плющенко выиграла ЧЕ-2012 – прим. «БалтИнфо»). Что касается произвольной, то мы перепробовали несколько вариантов, в итоге остановились на Сен-Сансе, The best. Средняя часть – «Умирающий лебедь», затем - Danse macabre — «Пляска смерти», начало «Рондо-каприччиозо». Сначала мы хотели сделать всю программу из «Рондо-каприччиозо». Но не получилось, уже через минуту-две становится скучно. Вот тогда и предложил «Умирающего лебедя». Общественность, правда, замахала руками: да вы что? Какой лебедь?! Но вспомните, в свое время под эту музыку выступал Алексей Урманов. И та программа пользовалась большой популярностью у фотографов.
Женоподобие Евгению никак не приклеишь. И физиологически это очень удобно, поскольку эта часть программы – медленная, и он на ней отдыхает. К тому же мы пригласили из консерватории специалиста, который изучал творчество Сен-Санса. Так она сказала, что «Рондо-каприччиозо» Сен-Санс создавал для испанского композитора-скрипача Пабло Сарасате. Это - игра-шутка. И там есть испанские мотивы. Так что теперь мы знаем, как делать первую часть произвольной программы.
Вообще Сен-Санс был шутник, человек с чувством юмора. Danse macabre он задумывал, как пляску мертвецов, покинувших свои гробы. Мы тоже пытаемся что-то сделать из Жени нестандартное. У нас в этом куске программы поставлена дорожка шагов, получилось слитно и округло, в лучших традициях фигурного катания. Музыка ведь тоже определяет двигательную деятельность фигуриста.

- Кто ставил программы?
- Мы все лето над этим работали. Пригласили японца Кендзи Миямото, который предложил сделать «Ромео и Джульетту» Нино Рота. Он замечательный специалист. Но где Ромео? Где Джульетта? Мы ведь привыкли отталкиваться от балета Большого и Кировского театров, где прописана каждая партия. Нам же сделали красивые дуги, руки, но без Ромео. Так что этот вариант в итоге отвергли.
Сделали блюз с итальянцем Паскуалем Камерленго. Однако Евгений выступил на Japan Open и ушел под скромные аплодисменты. Блюз не захватывает публику, блюз — это не удар, не разрыв аорты. В итоге вернулись к музыке, которую использовали в прошлом году.

- Выиграть Олимпийские игры в возрасте после 30 лет удалось лишь двум фигуристам. В 1908 году в 31 год это сделал швед Ульрих Сальхов. Его соотечественнику Гиллису Графстрему было столько же, когда он второй раз в карьере поднялся на высшую ступень пьедестала почета в 1924 году. Спустя четыре года, в возрасте 35 лет, он же стал трехкратным олимпийским чемпионом. Считаете, у Плющенко есть шанс составить им компанию?
- Возраст в данном случае не помеха. Ведь можно просто открыть границы невозможного в деятельности, связанной с физической культурой. Участие фигуриста в четырех Олимпийских играх – дверь еще не открытая. Если Евгению удастся выступить в Сочи, уже только это будет большим достижением. Я как-то говорил Лизе Туктамышевой, приводя в пример Плющенко, мол, когда-нибудь ты родишь ребенка, а потом сможешь вновь вернуться в спорт. Женя все это слышал и сказал: «Лиза, никогда не посоветую тебе - не то, что дважды возвращаться в большой спорт, но даже одного раза не посоветую! Это так все сложно!».
........


Беседовала Ирина Васильева

http://www.baltinfo.ru/2012/11/30/Aleks ... rte-320739
He didn't compete for three years, but as soon as I saw him, I knew that there was a true Olympic Champion on the ice. - Takahiko Kozuka, Rostelecom Cup 2009

These users thanked the author Kudryavka for the post (total 3):
Таня (01 Dec 2012, 21:29) • cekoni (30 Nov 2012, 17:22) • Вера (30 Nov 2012, 17:21)
Rating: 12.5%
 
User avatar
Kudryavka
 
Posts: 1643
Joined: 18 Jun 2009, 02:58
Location: Tokyo
Has thanked: 636 times
Been thanked: 1041 times

Re: Женя и его тренер А.Н.Мишин || Evgeni and his coach Mish

Postby cekoni » 30 Nov 2012, 17:27

Kudryavka wrote:similar one, but more detailed or uncut version.....

Kudryavka wrote:Алексей Мишин: «Лебедь?! Какой лебедь?! Вы что?»
29 ноября 19:01
Автор D@ffna
http://www.sports.ru/tribuna/blogs/tonk ... 93720.html

....

Actually, previous report was private blog of some irresponsible amateur, who maybe and intentionally not listened carefully what Mishin said, because he/she does not like a lot Plushy :kli_ny: :ps_ih:
Image
User avatar
cekoni
Administrator
 
Posts: 24627
Joined: 03 Jun 2009, 09:19
Location: Serbia
Has thanked: 3635 times
Been thanked: 21292 times

Re: Женя и его тренер А.Н.Мишин || Evgeni and his coach Mish

Postby Kudryavka » 01 Dec 2012, 09:14

cekoni wrote:
Kudryavka wrote:similar one, but more detailed or uncut version.....

Kudryavka wrote:Алексей Мишин: «Лебедь?! Какой лебедь?! Вы что?»
29 ноября 19:01
Автор D@ffna
http://www.sports.ru/tribuna/blogs/tonk ... 93720.html

....

Actually, previous report was private blog of some irresponsible amateur, who maybe and intentionally not listened carefully what Mishin said, because he/she does not like a lot Plushy :kli_ny: :ps_ih:

Maybe. She didn't write many interesting parts. I don't even think if she "Daffna" really went to the press conference. If she really went, she can't understand Russian or doesn't have ears.




We made Blues with Italian Pascual Camerlengo. But Evgeni skated at Japan Open and it went under modest applause.

:du_ma_et: In my view, it was because HE was as quiet as a mouse at the Japan Open Gala, HE didn't show his usual passionate performance, so we audience also didn't get excited.
Also, in general, many Japanese girls don't like such kind of guitar music, in my opinion :ne_vi_del: Music for "daddy" :-)
He didn't compete for three years, but as soon as I saw him, I knew that there was a true Olympic Champion on the ice. - Takahiko Kozuka, Rostelecom Cup 2009
User avatar
Kudryavka
 
Posts: 1643
Joined: 18 Jun 2009, 02:58
Location: Tokyo
Has thanked: 636 times
Been thanked: 1041 times

Re: Женя и его тренер А.Н.Мишин || Evgeni and his coach Mish

Postby Sakura » 01 Dec 2012, 12:03

Kudryavka wrote: :du_ma_et: In my view, it was because HE was as quiet as a mouse at the Japan Open Gala, HE didn't show his usual passionate performance, so we audience also didn't get excited.
Also, in general, many Japanese girls don't like such kind of guitar music, in my opinion :ne_vi_del: Music for "daddy" :-)


I went to Japan Open Gala.
Exactly, audience didn't so excite, but I was deeply impressed with his Blues and shed tears. :a_g_a:
User avatar
Sakura
 
Posts: 52
Joined: 13 Apr 2010, 18:57
Location: Japan
Has thanked: 475 times
Been thanked: 66 times

Re: Женя и его тренер А.Н.Мишин || Evgeni and his coach Mish

Postby cekoni » 01 Dec 2012, 12:27

Kudryavka wrote:.... She didn't write many interesting parts. I don't even think if she "Daffna" really went to the press conference. If she really went, she can't understand Russian or doesn't have ears.

I told you - when someone attend to some event with malicious reasons, such people heard - what they want to heard :ps_ih:


...
Also, in general, many Japanese girls don't like such kind of guitar music, in my opinion :ne_vi_del: Music for "daddy" :-)

Really? ... but Yuzur's SP on NHK was received by the audience with enthusiasm... :du_ma_et:
Image
User avatar
cekoni
Administrator
 
Posts: 24627
Joined: 03 Jun 2009, 09:19
Location: Serbia
Has thanked: 3635 times
Been thanked: 21292 times

Re: Женя и его тренер А.Н.Мишин || Evgeni and his coach Mish

Postby cekoni » 01 Dec 2012, 12:42

cekoni wrote:

Coach Alexei Mishin is recognized as "Sports Legend" of St. Petersburg
....

Алексей Мишин на "Легендах Петербурга": :plush46: :bra_vo: plush48
http://www.youtube.com/watch?v=HPoF41E7auU

Image

These users thanked the author cekoni for the post:
Таня (01 Dec 2012, 21:30)
Rating: 4.17%
 
User avatar
cekoni
Administrator
 
Posts: 24627
Joined: 03 Jun 2009, 09:19
Location: Serbia
Has thanked: 3635 times
Been thanked: 21292 times

Re: Женя и его тренер А.Н.Мишин || Evgeni and his coach Mish

Postby Kudryavka » 01 Dec 2012, 13:09

Sakura wrote:
Kudryavka wrote: :du_ma_et: In my view, it was because HE was as quiet as a mouse at the Japan Open Gala, HE didn't show his usual passionate performance, so we audience also didn't get excited.
Also, in general, many Japanese girls don't like such kind of guitar music, in my opinion :ne_vi_del: Music for "daddy" :-)


I went to Japan Open Gala.
Exactly, audience didn't so excite, but I was deeply impressed with his Blues and shed tears. :a_g_a:

It's a pity Zhenya and Mishin couldn't see your tears in the dark arena :-)
After all, I think changing SP was right decision. I liked Camerlengo's "Blues" as a whole program. But Hanyu skated to very similar guitar song for the short programme. :plush38:


cekoni wrote:Really? ... but Yuzur's SP on NHK was received by the audience with enthusiasm...

Really. He has many passionate new fans since last Worlds. Though I saw his fans told before this season his SP is kind of "overshoot". I told "daddy", while they told "overshoot". Anyway it might have an image of maturity. (IMO)


Incidentally, it seems that this season Japanese people fell in love with Chan and Asada's both programs, Suzuki and Machida's free program, and with Hanyu himself (not with his current programs). But for now, Takahashi's current programs don't get high praise than usual.
He didn't compete for three years, but as soon as I saw him, I knew that there was a true Olympic Champion on the ice. - Takahiko Kozuka, Rostelecom Cup 2009

These users thanked the author Kudryavka for the post:
lala630312 (01 Dec 2012, 19:16)
Rating: 4.17%
 
User avatar
Kudryavka
 
Posts: 1643
Joined: 18 Jun 2009, 02:58
Location: Tokyo
Has thanked: 636 times
Been thanked: 1041 times

Re: Женя и его тренер А.Н.Мишин || Evgeni and his coach Mish

Postby let`s talk » 01 Dec 2012, 18:21

I actually don't really get all these explanations. If they didn't like the blues music, they could have changed it but keep the ideas of Pasquale prog, invite him and adjust the stuff to the new music, etc. :plush38:
"Осторожно! Фанатка ЕП и ДТ" (weir.ru about let`s talk)

These users thanked the author let`s talk for the post:
lala630312 (01 Dec 2012, 19:18)
Rating: 4.17%
 
let`s talk
 
Posts: 584
Joined: 08 Apr 2010, 15:16
Location: Japan
Has thanked: 498 times
Been thanked: 914 times

Re: Женя и его тренер А.Н.Мишин || Evgeni and his coach Mish

Postby lovplush » 01 Dec 2012, 19:33

let`s talk wrote:I actually don't really get all these explanations. If they didn't like the blues music, they could have changed it but keep the ideas of Pasquale prog, invite him and adjust the stuff to the new music, etc. :plush38:


Let us wait and see how he will skate "Storm". He might adapt some changes with Pasauale's idea. I do not like the music "Prophet" either and only because it was Plushy skating to it, I like the program.

(not because it is Blue, I do not like electrical guitar music in general...)

Maybe he can use "snow" for SP (or gala). It is so beautiful :plush31: :hi_hi_hi:
Last edited by lovplush on 01 Dec 2012, 20:34, edited 1 time in total.
Image
Plushenko Chinese Fans Club: http://www.plushycnfanclub.org/
User avatar
lovplush
 
Posts: 558
Joined: 01 Jun 2010, 01:03
Location: Belgium
Has thanked: 1096 times
Been thanked: 909 times

Re: Женя и его тренер А.Н.Мишин || Evgeni and his coach Mish

Postby whitebamboo » 01 Dec 2012, 20:16

I guess, I myself like the Prophet SP. Purely in my own mind, I imagined it as maybe a kind of lonely spiritual search, and the music fitted that well, with the contrast between the peaceful, religious-sounding organ in the back and the more heart-tugging yet still restrained electric guitar melody. But it is, I think, perhaps supposed to be a quieter, more contemplative program, and meant to require a little more thought and time in savoring. I thought there was turmoil there, but "inner turmoil", beneath the surface. For myself, I felt that it took me several viewings, and several listenings of the music, before I started to get into the feel of it, but then it stays in one's mind.

So in this sense, Plushy appearing more "quiet" is maybe rather fitting to the concept of this program, and quiet tears instead of wild cheering and applause is not a bad response at all. After all, I think one would not usually expect wild cheers and excitement after a performance of blues music in general, either. (Though of course, music is never everything in Plushy's programs: one always have to look at each individually. For instance, he used the same music in the Prisoner, but there, imho the image and story of the prisoner was much more concrete and so immediately attention-grabbing, that the music played a somewhat more "background" role.)

So personally I do find the Prophet very interesting artistically, especially since I think it also revealed yet another new aspect of Plushy. It seemed to me to be a new thing they were doing there. But now with what Mishin says here, a thought occurred to me that perhaps one could question whether it is 100% suited towards competition purposes. I do not mean in the sense of transitions, element placement, etc.: I am not an expert, but from what I've seen and heard, the Prophet was fairly PCS-friendly. But now I wonder if in competition, "contemplative" and "slow savoring" are the best things, especially for him. Figure skating in competition is not pure art; it also has to be scored, and scored right away, there is no time for the audience and judges to try to be thoughtful. And in a competition atmosphere, "excitement" instead of "contemplation" is more expected. Maybe it is also an advantage (psychologically) to also give the message "I am here to win", and whatever the program itself is about, to have that reinforce, or at least not contradict that message (or more precisely, be seen as contradicting it on a cursory viewing). Mishin has been using the phrase "aorta-tearing" (the other time I remember it was in terms of R&J vs. Saint-Saens). Not all art has to be aorta-tearing or grab the audience right away, and not all of Plushy's programs (including non-competition ones) are like that, but I do wonder if for him, it might be seen as a certain kind of advantage in competitive programs.

Well, I don't know, all of the above is probably nonsense again....I am not saying this actually has anything to do with why Plushy and Mishin decided as they did. There are probably several factors at play, not all of which we know about. (Though I feel the fact that Yuzuru Hanyu skated similar music need not be one of them. Just because the musics were similar does not mean the programs were similar, in terms of their general feelings.) For me, it's merely interesting to think about the relation between the "feeling" of a program and how that affects it competitively for him. In any case, I doubt that these are issues that would preoccupy most skaters, to be honest. That's what I find so special about him: I feel there is always a conceptual unity to his performances. The content of the program is still important to him; it's generally speaking not just about "being beautiful" or "performing the music" in the most obvious way. He could have been less "quiet" and more overtly passionate and "audience-grabbing" in skating Prophet, but I don't know if that would fit in their overall conception of the program. (And as Camerlengo said during the summer, that conception originated with Plushy and Mishin.) Though either way, whatever he chooses to do in competitions, I have to say I actually do hope to still see the Prophet again, maybe as an exhibition program...

These users thanked the author whitebamboo for the post (total 3):
lisek (02 Dec 2012, 04:42) • lovplush (01 Dec 2012, 20:33) • lala630312 (01 Dec 2012, 20:31)
Rating: 12.5%
 
User avatar
whitebamboo
 
Posts: 310
Joined: 04 May 2011, 00:47
Has thanked: 1847 times
Been thanked: 646 times

PreviousNext

Return to Всё о Жене || Everything about Evgeni

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 73 guests